Huollamme puhelimen ostopaikasta riippumatta valtuutettuna huoltona alkuperäisin osin, takuut ja mahdolliset kuluttajasuojaoikeudet säilyttäen iPhonesi olipa kyseessä takuun alainen vika tai takuun ulkopuolinen rikkoutuminen. Alkuperäiset varaosat, käytössämme olevat valmistajan testiohjelmistot sekä työmenetelmät ja työkalut takaavat puhelimen toimivuuden huollon jälkeen kuten alkuperäisen Apple tuotteen kuuluukin toimia.
Saman työpäivan huoltona pystymme vaihtamaan iPhoneen mallista riippuen näytön rikkoutuneen tilalle tai uuden akun vanhan tilalle. Ohjelmistopohjaiset ongelmat pystymme yleensä myös ratkaisemaan saman työpäivän huoltona. Nämä huolto-operaatiot kestävät muutaman tunnin ja niille ei tarvitse erikseen varata aikaa. Huollon ruuhkatilannetta voit tiedustella numerosta 0207 211 800.
Vakiohuoltona kahdesta neljään arkipäivään huollamme muut puhelinten ongelmat, vikatilanteet, komponenttivaihdot sekä koko laitetta koskevat laitevaihdot. Huollot käsitellään saapumisjärjestyksessä ja niille ei tarvitse varata erikseen aikaa.
Muista varmuuskopioida tietosi ennen huoltoon tuomista sekä poistaa FindMy/Missä on...? -lukitus laitteestasi. Yrirtysasiakkaiden tulee lisäksi poista mahdollinen MDM hallintaprofiili käytöstä laitteesta ennen huoltoa. Lisätietoja sen poistamisesta saat yrityksesi IT -tuelta.
Mikäli haluat lisätietoja laitteesi huollosta, mahdollisesta korjauksen hinnasta tai huollon kattavuudesta, otathan meihin yhteyttä sähköpostitse huolto@omenagroup.fi tai viestilomakkeen -kautta. Liitäthän mukaan laitteesi sarjanumeron tarkan mallin ja varaosatilanteen selvittämistä varten.
Vuokralaite huollon ajaksi (kiinteä hinta koko huollon ajaksi) | alk. 45€ |
iPhone SE (1st gen) -mallien akun vaihto (alkuperäinen akku) | 89€ | |
iPhone 6/6+/6S/6S+ -mallien akun vaihto (alkuperäinen akku) | 89€ | |
iPhone 7/7+/8/8+ -mallien akun vaihto (alkuperäinen akku) | 99€ | |
iPhone SE (2nd/3rd gen) -mallien akun vaihto (alkuperäinen akku) | 109€ | |
iPhone X -mallien akun vaihto (alkuperäinen akku) | 139€ | |
iPhone XS/XS max/XR -mallien akun vaihto (alkuperäinen akku) | 139€ | |
iPhone 11/11 Pro/11Pro Max -mallien akun vaihto (alkuperäinen akku) | 149€ | |
iPhone 12 mini/12 /12 Pro/12 Pro Max -mallien akun vaihto (alkuperäinen akku) | 159€ | |
iPhone 13 mini/13 /13 Pro/13 Pro Max -mallien akun vaihto (alkuperäinen akku) | 169€ | |
iPhone 14/14+/14 Pro/14 Pro Max -mallien akun vaihto (alkuperäinen akku) | 169€ | |
iPhone 15/15+/15 Pro/15 Pro Max -mallien akun vaihto (alkuperäinen akku) | 179€ |
iPhone 6S/6S+ -mallien näytön vaihto (alkuperäinen näyttö) | 199€ | |
iPhone 7/8 -mallien näytön vaihto (alkuperäinen näyttö) | 199€ | |
iPhone 7+/8+ -mallien näytön vaihto (alkuperäinen näyttö) | 199€ | |
iPhone SE (2nd gen) -mallien näytön vaihto (alkuperäinen näyttö) | 219€ | |
iPhone SE (3rd gen) -mallien näytön vaihto (alkuperäinen näyttö) | 249€ | |
iPhone XR-mallien näytön vaihto (alkuperäinen näyttö) | 319€ | |
iPhone X/XS -mallien näytön vaihto (alkuperäinen näyttö) | 389€ | |
iPhone XS Max -mallien näytön vaihto (alkuperäinen näyttö) | 489€ | |
iPhone 11 -mallien näytön vaihto (alkuperäinen näyttö) | 329€ | |
iPhone 11 Pro -mallien näytön vaihto (alkuperäinen näyttö) | 419€ | |
iPhone 11 Pro Max -mallien näytön vaihto (alkuperäinen näyttö | 489€ | |
iPhone 12mini/13 mini -mallien näytön vaihto (alkuperäinen näyttö) | 359€ | |
iPhone 12/13 -mallien näytön vaihto (alkuperäinen näyttö) | 389€ | |
iPhone 12 Pro/13 Pro -mallien näytön vaihto (alkuperäinen näyttö) | 439€ | |
iPhone 12 Pro Max/13 Pro Max -mallien näytön vaihto (alkuperäinen näyttö) | 499€ | |
iPhone 14 -mallien näytön vaihto (alkuperäinen näyttö) | 439€ | |
iPhone 14 Plus -mallien näytön vaihto (alkuperäinen näyttö) | 459€ | |
iPhone 14 Pro -mallien näytön vaihto (alkuperäinen näyttö) | 479€ | |
iPhone 14 Pro Max -mallien näytön vaihto (alkuperäinen näyttö) | 529€ | |
iPhone 15 -mallien näytön vaihto (alkupereäinen näyttö) | 449€ | |
iPhone 15 Plus -mallien näytön vaihto (alkuperäinen näyttö) | 469€ | |
iPhone 15 Pro -mallien näytön vaihto (alkuperäinen näyttö) | 489€ | |
iPhone 15 Pro Max -mallien näytön vaihto (alkuperäinen näyttö) | 539€ |
iPhone 12 mini/13 mini -rungon (sisältää takalasi, logiikka ja akku) vaihto (alkuperäiset varaosat) | 439€ | |
iPhone 12 -rungon (sisältää takalasi, logiikka ja akku) vaihto (alkuperäiset varaosat) | 479€ | |
iPhone 13 -rungon (sisältää takalasi, logiikka ja akku) vaihto (alkuperäiset varaosat) | 479€ | |
iPhone 14 -takalasin vaihto (alkuperäiset varaosat) | 269€ | |
iPhone 14 etu- ja takalasin vaihto samalla kerralla (alkuperäiset varaosat) | 699€ | |
iPhone 14 Plus -takalasin vaihto (alkuperäiset varaosat) | 289€ | |
iPhone 12 Pro -rungon (sisältää takalasi, logiikka ja akku) vaihto (alkuperäiset varaosat) | 589€ | |
iPhone 13 Pro -rungon (sisältää takalasi, logiikka ja akku) vaihto (alkuperäiset varaosat) | 599€ | |
iPhone 14 Pro -takalasin vaihto (alkuperäiset varaosat) | 669€ | |
iPhone 12 Pro Max -rungon (sisältää takalasi, logiikka ja akku) vaihto (alkuperäiset varaosat) | 649€ | |
iPhone 13 Pro Max -rungon (sisältää takalasi, logiikka ja akku) vaihto (alkuperäiset varaosat) | 669€ | |
iPhone 14 Pro Max -takalasin vaihto (alkuperäiset varaosat) | 729€ | |
iPhone 15 -takalasin vaihto (alkuperäiset varaosat) | 279€ | |
iPhone 15 Plus -takalasin vaihto (alkuperäiset varaosat) | 299€ | |
iPhone 15 Pro -takalasin vaihto (alkupeäiset varaosat) | 279€ | |
iPhone 15 Pro Max -takalasin vaihto (alkuperäiset varaosat) | 299€ |
Takalasin/laiterungon vaihto on mahdollista vain iPhone 12 -15 -mallisarjan puhelimille. Muiden puhelinmallien osalta vaihto ei ole mahdollinen. Katso laitevaihtohinta hinnastosta.
iPhone SE/6/6+/6S/6S+/7/8 -mallien takakameran vaihto (alkuperäinen) | 129€ | |
iPhone 7+/8+/X/XS/XS Max/XR/11/11 Pro -mallien takakameran vaihto (alkuperäinen) | 179€ | |
iPhone 12 mini/12/12Pro/12Pro Max/13 mini/13/13 Pro/ 13 Pro Max -mallien takakameran vaihto (alkuperäinen) | 359€ |
iPhone SE (2nd gen) -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 399€ | |
iPhone SE (3rd gen) -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 459€ | |
iPhone 7 -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 459€ | |
iPhone 7+ -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 499€ | |
iPhone 8 -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 489€ | |
iPhone 8+ -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 499€ | |
iPhone XR -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 489€ | |
iPhone X -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 689€ | |
iPhone XS -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 719€ | |
iPhone XS Max -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 789€ | |
iPhone 11 -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 499€ | |
iPhone 11 Pro -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 739€ | |
iPhone 11 Pro Max -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 799€ | |
iPhone 12 mini -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 499€ | |
iPhone 12 -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 599€ | |
iPhone 12 Pro -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 749€ | |
iPhone 12 Pro Max -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 799€ | |
iPhone 13 mini -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 519€ | |
iPhone 13 -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 609€ | |
iPhone 14 -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 749€ | |
iPhone 14 Plus -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 799€ | |
iPhone 13 Pro -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 759€ | |
iPhone 14 Pro -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 879€ | |
iPhone 13 Pro Max -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 809€ | |
iPhone 14 Pro Max -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 949€ | |
iPhone 15 -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 789€ | |
iPhone 15 Plus -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 819€ | |
iPhone 15 Pro -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 899€ | |
iPhone 15 Pro Max -laitevaihto vastaavaan malliin (sama väri, malli ja muistikoko) | 949€ |
Tarkastusmaksu/vikadiagnostiikka (veloitetaan, mikäli laitetta ei huolleta) | 49€ | |
Kuluttajasuojatapauksen käsittelymaksu (ei Omena Groupista ostetut laitteet) | 45€ | |
Ohjelmiston nollaus, päivitys tai -palautus | 69€ | |
Tietojen varmuuskopiointi huollon ajaksi (ja palautus takaisin laitteeseen) | 49€ | |
Datan pelastus iPhonesta | 169€ | |
Kirjallinen kustannusarvio vakuutusyhtiölle vahinkotapauksissa | 79€ | |
Uusi SIM -kelkka puhelimeen (alkuperäinen varaosa) | 19€ |
Laitteen postitus (iPhone -puhelimet) | 15€ |
Käyttäjätuki (max 15 min) | 29€ | |
Käyttäjätuki (max 30 min) | 59€ | |
Käyttäjätuki (max 60 min) | 89€ | |
Apple ID -tukitoimenpide | 79€ |
Hyödyllisiä linkkejä:
- iPhone mallin tunnistaminen
- Miten tarkistat oman tuotteesi takuun voimassaolon?
- Ohjeet Find My/Missä on...? -toiminnon poiskytkennäksi
- Ohjeet Apple -laitteiden varmuuskopioimiseksi ennen huoltoa
- Ohjeet laitteen lähettämisestä huoltoon postin välityksellä.
- Tietoa Applen automaattisen laiterekisteörinnin (MDM -käyttämisestä)
- Tietoa Applen käyttämistä litiumion akuista sekä niiden lataamisesta
- Tietoa AppleCare -takuulaajennuksista
- Apple tuotteiden huolto-ohjelmat ja jatkotakuut
- Tarkista huoltoliikkeen valtuutus Applelta
- Huoltomme sopimusehdot
Nämä toimitus- ja sopimusehdot ovat voimassa 20.8.2020 alkaen.
Omena Group Ky
Vesijärvenkatu 27
15140 Lahti
0207 211 800
myynti@omenagroup.fi
www.omenagroup.fi
1740146-8
Kauppa.omenagroup.fi on Omena Group Ky:n (Jäljempänä Omena Group) ylläpitämä verkkokauppa. Omena Group pidättää itsellään oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta.
Omena Group noudattaa kaikessa toiminnassaan yleisiä kuluttajakauppaan, mainontaan ja markkinointiin liittyviä säännöksiä ja suosituksia. Kauppasuhteessa noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin, mainonnan ja tietosuojan osalta. Omena Groupin yritysasiakkaiden välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan näitä sopimusehtoja sekä muilta osin Suomen kauppalakia.
Omena Groupin verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot hyväksymällä asiakas hyväksyy myös sen, että verkkokauppa lähettää asiakkaalle sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseen liittyvissä asioissa.
Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Asiakkaiden tiedot on tallennettu Omena Groupin asiakasrekisteriin palveluiden ja toiminnan hoitamista sekä asiakassuhteen ylläpitämistä varten. Omena Groupilla on oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia varten henkilötietolain mukaisesti. Tietoja voidaan käyttää Omena Groupin omiin markkinointitarkoituksiin.
Voit muuttaa tietojasi koska tahansa, ja poistaa ne rekisteristämme. Tietojasi käytetään markkinointiviestintäämme vain luvallasi, emmekä luovuta tietojasi eteenpäin. {GeneralPrivacyPolic}
Verkkokaupastamme ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä. Rekisteröityminen kuitenkin kannattaa, sillä rekisteröityessäsi asiakkuutesi perustetaan myös tulevia tilauksiasi varten, ja voit palata palveluumme helposti käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi.
Rekisteröityneiden asiakkaiden ei tilausta tehdessään tarvitse kirjoittaa yhteystietojaan uudelleen vaan yhteystiedot esitäytetään automaattisesti tilauslomakkeelle. Rekisteröityneet asiakkaat voivat seurata avointen tilausten etenemistä sekä tarkastella aikaisempien tilausten tietoja.
Rekisteröityminen ei edellytä varsinaista tilausta, eikä aiheuta kustannuksia tai muita toimenpiteitä. Rekisteröityminen tapahtuu "Luo tunnus"-osiossa.
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Asiakas on tilausta tehdessään velvoitettu luovuttamaan täydelliset yhteystietonsa; nimi, toimitusosoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.
Yritysasiakkaan tulee tilauksen yhteydessä lisäksi ilmoittaa yrityksen nimi, Y-tunnus ja yhteyshenkilö.
Maksaminen tapahtuu Paytrail-maksunvälityspalvelun kautta
Maksutavat:
Turvallinen Paytrail –maksunvälityspalvelu on Paytrail Oyj:n (Y-tunnus 2122839-7) ylläpitämä palvelu. Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Paytrailin ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Omena Group yleiset ehdot.
Maksutapahtumaan liittyvissä ongelmissa ota yhteyttä ensisijaisesti Omena Groupiin.
Tästä löydät lisätietoa maksutavoista. Sieltä löytyvät myös tarkemmat ohjeet verottomaan matkailijamyyntiin liittyen sekä yrityksille laskutusasiakkuuteen ja leasing-rahoitukseen liittyen.
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:
Omena Group Ky
Vesijärvenkatu 27
15140 Lahti
0207 211 800
myynti@omenagroup.fi
www.omenagroup.fi
1740146-8
Asiakaspalvelumme palvelee ma-pe klo 10-18.
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.
Yli 300 euron tilaukset toimitamme normaalina pakettilähetyksenä veloituksetta. Myös Outlet-osaston tuotteet toimitamme veloituksetta kirjeenä tai normaalina pakettilähetyksenä. Pienempien tilausten ja perille kannettavien kuljetusten yleisimmät toimituskulut ovat:
Vakiotoimitus: Hinta 10 euroa
Toimitus perille: Hinta 15 euroa tai 20 euroa
Toimitus perille sovittuna ajankohtana: Hinta 15 euroa tai 20 euroa
Kirje: Hinta 5 euroa
Nouto myymälästä: Hinta 0 euroa
Tästä löydät lisätietoa toimitustavoista.
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Jos tuotetta löytyy varastostamme, on toimitusaika 2-6 arkipäivää. Kun tilaus sisältää useampia tuotteita, pyritään varastosta löytyvät tuotteet toimittamaan yhteislähetyksenä. Mikäli tuote on tilapäisesti loppu tai tuotteella on poikkeava toimitusajankohta, otamme yhteyttä, jotta voimme sopia toivomastasi toimitustavasta. Mikäli tuotetta ei ole enää saatavilla, niin tilaus perutaan.
Jos toimituksella on kiire, soita myymäläämme, niin varaamme tuotteen sinulle ja voit noutaa sen myymälästämme sovittuna ajankohtana. Maksu tällöin myymälän maksutapojen mukaisesti. Mikäli valitset verkkokaupassa toimitustavaksi noudon, ilmoitamme sinulle tekstiviestitse, kun tilaus on noudettavissa. Noudot myymälän aukioloajan puitteissa.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.
Kuluttaja-asiakkaalla on Kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä. Asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen samalla tavalla kuin silloin kun tuote ostetaan liikkeestä. Mikäli asiakas antaa tilauksen yhteydessä yrityksen nimen, katsotaan että tilaus tulee yritykselle ja tällöin kuluttajansuojalain mukainen palautusoikeus ei ole voimassa.
Palautuksesta tulee sopia aina etukäteen Omena Groupin asiakaspalvelun kanssa sähköpostitse.
Palautusoikeus koskee ainoastaan alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Pakkauksen saa avata ja tuotetta tutkia vain jos se on tuotteeseen tutustumisen kannalta välttämätöntä, mutta tuotetta ei saa käyttää. Esimerkiksi akun lataaminen katkaisee palautusoikeuden. Tuote ja kaikki sen mukana toimitettu, mukaan lukien käyttöohjeet, on palautettava asianmukaisesti pakattuna alkuperäispakkauksessaan. Pakkaukseen ei saa kirjoittaa eikä siihen saa liimata mitään.
Esimerkkejä siitä, kun tuote on otettu käyttöön:
Jos palautuksessa on noudatettu Omena Groupin asiakaspalvelun antamia ohjeita ja tuotteet on hyväksyttävässä kunnossa, palautamme tuotteista maksetun kauppahinnan asiakkaalle. Maksunpalautus suoritetaan pääsääntöisesti samalla maksutavalla kuin tilaus oli alun perin maksettu.
Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua palautusilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Emme vastaa palautuksista yli 14 vuorokauden kuluttua toimituksesta.
Mikäli asiakas epäilee, että tuote ei vastaa hänen vaatimuksiaan, odotuksiaan tai toiveitaan, asiakkaan tulee olla yhteydessä Omena Groupiin sähköpostilla, puhelimitse tai käymällä myymälässämme neuvoja varten ennen tuotteen käyttöönottamista, jolloin palautusoikeus päättyy.
Palautusoikeus ei koske:
Palautuksesta tulee sopia aina etukäteen Omena Groupin asiakaspalvelun kanssa sähköpostitse. Saat palautusnumeron ja voimme sopia parhaasta tavaran ja maksun palautustavasta. Emme korvaa tuotteiden palauttamisesta aiheutuvia toimituskuluja, muutoin kuin silloin, jos toimituksessa on ollut vikaa meistä johtuvasta syystä. Postiennakolla tai Matkahuollon jälkivaatimuksella lähetettyjä palautuksia ei lunasteta. Emme vastaa ohjeiden vastaisessa palautusmenettelyssä aiheutuneista kustannuksista tai tavaran katoamisesta. Omena Group ei vastaa kolmannelle osapuolelle maksettuja kuluja (esim. asennustyöt).
Palautuksen mukaan tulee liittää seuraavat tiedot:
Palautusten pakkaaminen:
Palautusosoite:
Omena Group Ky
Verkkokaupan palautukset
Vesijärvenkatu 27
15140 Lahti
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.
Asiakkaan tulee lähetystä vastaanottaessaan tarkastaa, että lähetys on vahingoittumaton. Mikäli asiakas huomaa vahingoittuneen pakkauksen, siitä on ilmoitettava välittömästi tavaran toimittajalle ja tehtävä vahinkoilmoitus Omena Groupiin.
Jos tuote on virheellinen tai väärä, asiakkaan tulee ottaa viipymättä yhteyttä Omena Groupiin. Koska myyjä ei voi vaikuttaa tuotteen lopullisiin käyttöolosuhteisiin, kuljetukseen, varastointiin, käsittelyyn tms., tuotteen virheettömyys taataan ainoastaan toimitushetkellä. Tuotteilla on valmistajan tuotetakuu, jonka puitteissa virheellinen tuote korjataan tai vaihdetaan uuteen. Muita vaatimuksia ei hyväksytä.
Verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta. Selviä hintavirheitä voivat olla muun muassa seuraavat esimerkit:
Edellä mainituissa tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyyden.
Kaikilla tuotteilla on vähintään Kuluttajasuojalain mukainen kuuden kuukauden takuu. Tuotteiden takuuaika vaihtelee tuotemerkeittäin. Takuuseen sovelletaan tuotteen valmistajan tai maahantuojan takuuehtoja. Omena Group pidättää oikeuden ohjata asiakas (yritys / kuluttaja) asioimaan suoraan valmistajan ja/tai maahantuojan valtuuttaman huoltoliikkeen kanssa. Tilauksen mukana tullut tilausvahvistus ja/tai ostokuitti toimii takuutodistuksena. Takuuaika alkaa kuitissa tai laskussa olevasta päiväyksestä. Mahdollinen tuotteet takuuvaihto tai korjaaminen ei pidennä takuuaikaa. Omena Group toimii Apple-tuotteiden osalta myös valtuutettuna huoltona.
Jos tuotteen rikkoutuminen tai virheellisyys on johtunut tapaturmasta, vääränlaisesta käsittelystä tai muusta asiakkaan vastuulla olevasta seikasta, ei takuu ole voimassa. Mikäli ilmoitettua virhettä ei havaita tuotteessa lainkaan voidaan huollon kustannukset periä asiakkaalta kokonaisuudessaan. Omena Group ei ole vastuussa asiakkaan toimista aiheutuneista vahingoista. Takuu kattaa pääsääntöisesti ainoastaan tuotteen valmistus- ja materiaalivirheet. Takuukorjaus tehdään aina valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Huoltoaika riippuu valmistajan tai maahantuojan käyttämän huollon aikatauluista.
Takuuasioissa tulee ottaa aina ensin yhteyttä asiakaspalveluumme.
Omena Group ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, tukipalo, konerikko, raaka-aineiden puute, viranomaistoimenpide, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot sekä häiriöt kuljetuksissa. Ylivoimaisen esteen tapauksessa, on sekä Omena Groupilla että asiakkaalla oikeus purkaa tilaukset ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia. Omena Group ei takaa verkkokaupan keskeytyksetöntä tai virheetöntä toimintaa. Omena Group ei vastaa verkkokaupan käyttöön liittyvistä vahingoista ja/tai kolmansille osapuolille aiheutuneista vahingoista, ellei lainsäädännössä muutoin määrätä.
Tuotteet ovat Omena Groupin omaisuutta ja omistusoikeus siirtyy, kun kauppasumma on kokonaisuudessaan maksettu. Vastuu tavaraan kohdistuvasta vahingosta siirtyy luovutushetkellä tilaajalle. Omena Group ei ole vastuussa tuotteiden tai palveluiden tai niiden käytöstä aiheutuneista vällisistä kuluista eikä tulosmenetyksistä. Tuotevirhevastuu rajoittuu maksimissaan tuotteen kauppahintaan.
Verkkokaupan sisältö mukaan lukien: kuvat, tekstit, tuotetiedot, tavaramerkit, videot, logot ja taulukot ovat Omena Groupin ja/tai sen yhteistyökumppaneiden tekijänoikeuksien sekä muiden aineettomien oikeuksien suojaamaa omaisuutta joiden luvaton käyttö tai kopiointi on kielletty. Aineettomien oikeuksien väärinkäytöksiin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi Omena Groupin ja asiakkaan välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan.